Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Radomsko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gmina-radomsko.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
 - Data ostatniej istotnej aktualizacji:
 
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre załączniki nie posiadają dostępnej treści.
 - Niektóre załączniki nie posiadają dostępnych opisów.
 
Treści nieobjęte przepisami
- Na stronie www urzędu znajdują się treści, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz: wytworzone albo sfinansowane, albo nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której urząd nie jest uprawniony.
 - Na stronie znajdują się złożone schematy i dokumentacja techniczna w formie nietekstowej.
 
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
 - Data ostatniego przeglądu deklaracji:
 
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Arkadiusz Śmigielski- mejlowo asmigielski@gmina-radomsko.pl lub telefonicznie 446832707.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
 - swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
 - dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
 - opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
 
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Roman Radczyc - Wójt Gminy Radomsko,
 - Adres: ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko,
 - mejl: sekretariat@gmina-radomsko.pl.
 
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Radomsko, ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
 - Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
 - Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 5 metrów.
 - Parking jest bezpłatny.
 - 
Parking znajduje się od frontu budynku, przy ulicy Pułaskiego, bezpośrednio przy schodach i pochylni.
 
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
 
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
 - Stopnie są oznaczone kontrastowo.
 - Przy schodach znajduje się poręcz.
 - Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 6%.
 - Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów.
 - Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
 - Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
 - Drzwi mają wygodny i ergonomiczny uchwyt.
 - Szerokość otworu wejściowego wynosi 110 centymetrów.
 - Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
 
Przestrzeń za wejściem
- 
Za wejściem do budynku znajduje się hol główny. Po wejściu z holu można dostać się do dwóch części budynku urzędu - w lewo do części A oraz w prawo do części B.
 - Punkt obsługi znajduje się na drugim piętrze budynku w części A w pokoju nr 10
 - Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
 - W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
 
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
 - Wszystkie korytarze są dostępne.
 
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
 
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
 - Stopnie są oznaczone kontrastowo
 
Pomieszczenia
- Około 30% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
 
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
 - 
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze części A budynku urzędu.
 - Drzwi otwierają się na zewnątrz.
 - Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
 - Szerokość otworu wejściowego wynosi 80 centymetrów.
 - Pochwyty są po obu stronach ustępu.
 
Dostęp alternatywny
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Link do podstrony
 - Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): Link do podstrony
 - Aktualny raport z zapewnienia dostępności: Link do podstrony
 
Osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma możliwość skorzystania z usługi wideotłumacza PJM oraz SJM. Usługa realizowana jest w sekretariacie urzędu (Budynek A, II piętro, pokój nr 10) w godzinach 8:00 do 15:00. Urząd dysponuje przenośną pętlą indukcyjną. W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla. Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.