Wójt Gminy Radomsko ogłasza otwarty konkurs ofert dotyczący wsparcia zadań publicznych w zakresie: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym

 

  Załącznik do zarządzenia

Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację wymienionego zadania w roku 2024 wynosi - 25 000,00 zł.

I. Rodzaj zadania i sposób realizacji, cele zadania, warunki i termin realizacji zadania

1. Rodzaj zadania: „Wspieranie aktywności sportowej mieszkańców Gminy Radomsko poprzez organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo – rekreacyjnych w wybranych dyscyplinach sportu oraz realizacja działań profilaktycznych”

 

 Zadanie może być realizowane poprzez:

      a) systematyczne zajęcia sportowo-rekreacyjne (z uwzględnieniem przerwy wakacyjnej) zawierające elementy edukacyjne w zakresie profilaktyki uzależnień od substancji psychoaktywnych, prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej mającej na celu  przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym (od komputera, Internetu, smartfona) np. pogadanki, prelekcje, warsztaty profilaktyczne,

       b) udział w zawodach sportowych i współzawodnictwie sportowym,

       c) organizację wydarzeń sportowo-rekreacyjnych zawierających elementy edukacyjne w zakresie profilaktyki uzależnień, kształtujące zdrowy styl życia i właściwe normy zachowań wobec używek.  

       Nie dopuszcza się złożenia oferty wyłącznie na organizację wydarzeń sportowo-rekreacyjnych.

 

     Działania profilaktyczne muszą wynikać z celów  i treści zadania III Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Radomsko na lata 2022-2025 uchwalonego Uchwałą Nr XXXIX/243/2022 Rady Gminy Radomsko z dnia 28 marca 2022 r., ze wskazaniem uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz  uzależnień behawioralnych.

2. Celem zadania jest wspieranie aktywności fizycznej mieszkańców gminy Radomsko, szkolenie sportowe zawodników w trenowanej dyscyplinie sportu, prowadzenie działań profilaktycznych  mających na celu ograniczanie inicjacji narkotykowej i innych substancji psychoaktywnych, podnoszenie wiedzy na temat szkodliwości stosowania używek, organizacja czasu wolnego, jako alternatywa dla podejmowania zachowań ryzykownych (profilaktyka uniwersalna). 

3.  Warunki realizacji zadania:

      1) do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe i inne podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327, z późn. zm.), które łącznie spełnią następujące warunki:

  1. zamierzają realizować zadanie wyłącznie na rzecz mieszkańców gminy Radomsko,
  2. prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
  3. dysponują wykwalifikowaną kadrą szkoleniową - osoby prowadzące szkolenie sportowe muszą posiadać tytuł trenera lub instruktora w danej dyscyplinie sportu, osoby prowadzące działania profilaktyczne odpowiednie kwalifikacje merytoryczne (w przypadku działań adresowanych do osób małoletnich, należy dokonać sprawdzenia zamieszczenia danych osób realizujących działanie, w rejestrze, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 152),
  4. dysponują bazą lokalową niezbędną do realizacji zadania (własną lub wynajętą),
  5. posiadają doświadczenia w realizacji podobnego typu zadań,
  6. przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.

      2) podmioty uczestniczące w otwartym konkursie ofert nie mogą prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do przedmiotu oferty,

      3) na realizację zadania publicznego uprawniony podmiot może złożyć tylko jedną ofertę.

4.  Termin realizacji zadania - od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2024 r.

 

II.  Termin, miejsce i warunki składania ofert

1. Oferty należy składać w terminie do dnia 13 lutego 2024 r. do godz. 1530 w Sekretariacie Urzędu Gminy Radomsko przy ul. Piłsudskiego 34 (pok. nr 10, II piętro) lub za pośrednictwem poczty (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy) w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Konkurs ofert – wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej oraz przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym w roku 2024”.

4. Oferta musi być sporządzona zgodnie z wzorem określonym w zał. Nr 1 do Rozporządzenia z dnia 24 października 2018 r. Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U z 2018 r. poz. 2057) i podpisana przez uprawnione osoby.

5. Do oferty należy dołączyć:

  • kopię aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji/pobrany samodzielnie wydruk komputerowy aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • kserokopię statutu,
  • szacunkową liczbę odbiorców zadania będących mieszkańcami Gminy Radomsko oraz sposób ich rekrutacji,
  • wykaz osób zaangażowanych w realizację zadania oraz ich kwalifikacje potwierdzone wymaganymi dokumentami,
  • oświadczenie oferenta potwierdzające prawo do korzystania z obiektów i pomieszczeń, w których zadanie będzie realizowane,
  • oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami na rzecz gminy Radomsko i gminnych jednostek organizacyjnych.

Każda strona kopii dokumentów powinna być poświadczona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do podpisania oferty.

6. Oferent jest zobowiązany do podania informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego, o których mowa w części III pkt 6 oferty.

III. Zasady przyznawania dotacji i warunki realizacji zadania

1.Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

2.Oferent nie może ubiegać się o wsparcie realizacji zadania finansowanego z innych środków budżetowych Gminy Radomsko.

3. W przypadku przyznania niższej niż wnioskowana kwota dotacji, oferent zobowiązany jest do przedłożenia, w terminie 4 dni, od daty otrzymania wezwania, zaktualizowanej kalkulacji przewidzianych kosztów realizacji zadania oraz ewentualnie zaktualizowanego harmonogramu, opisu lub zakładanych rezultatów działań, z zastrzeżeniem, że procentowy udział dotacji w całkowitych kosztach realizacji zadania nie może ulec zwiększeniu.

4. W przypadku rezygnacji z przyznanej dotacji oferent powinien złożyć pisemne oświadczenie przez osoby uprawnione, w terminie, jak w pkt. 3.

5. Środki finansowe z dotacji nie mogą być przeznaczone na finansowanie: 

  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • remont, budowę, zakup budynków i lokali,
  • zakup gruntów i środków trwałych,
  • pokrycie deficytu powstałego na skutek zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
  • spłatę zaciągniętych kredytów, pożyczek, zobowiązań,
  • pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy,
  • pokrycie bieżących kosztów utrzymania oferenta,
  • innych kosztów niezwiązanych z realizacją zadania.

6. Udzielona dotacja na realizację zadania, o którym mowa w niniejszym ogłoszeniu, będzie miała formę wsparcia wykonania zadania, a kwota dotacji nie może przekroczyć 90% całkowitych kosztów zadania.

7. Wymagany jest wkład własny oferenta w wysokości, co najmniej 10% całkowitych kosztów zadania.  Za finansowy wkład własny uznaje się środki finansowe (własne lub pozyskane z innych źródeł) oraz wkład osobowy (praca społeczna członków lub świadczenia wolontariuszy). Wysokość wkładu osobowego nie może przekroczyć 5 % całkowitych kosztów zadania. Wkładem własnym nie może być wyceniony wkład rzeczowy.

8. Koszty (w rozumieniu wydatków) pośrednie tj. koszty obsługi administracyjnej (w tym koszty koordynatora projektu) służące realizacji zadania nie mogą przekroczyć 10% całkowitych kosztów zadania.

9. Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami zaplanowanych kosztów (finansowanych z dotacji) nie mogą być wyższe niż 20 % danej pozycji kosztorysowej, z tym, że suma wszystkich przesunięć nie może ogółem przekraczać 30 % przyznanej kwoty dotacji.  

10. W przypadku wyboru dwóch lub więcej ofert dotyczących realizacji tego samego zadania, środki przeznaczone przez Gminę Radomsko zostaną podzielone pomiędzy oferentów.

11. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, po podpisaniu stosowanych umów z wyłonionymi w ramach konkursu oferentami.

12. Warunkiem zawarcia umowy na realizację zadania w 2024 r. jest:

    1) terminowe i prawidłowe rozliczenie się oferenta z otrzymanych z budżetu Gminy Radomsko dotacji oraz zaakceptowanie przez Wójta Gminy sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego w roku 2023,

     2) dostarczenie przez oferenta dokumentów niezbędnych do przygotowania umowy tj. kopii aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji lub samodzielnie pobranego wydruku komputerowego aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego, ewentualnie: zaktualizowanego harmonogramu działań, kalkulacji przewidzianych kosztów realizacji zadania, opisu poszczególnych działań czy rezultatów.

IV. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin wyboru ofert

 

1. Oferty podlegają zaopiniowaniu przez Komisję Konkursową powołaną przez Wójta Gminy Radomsko odrębnym zarządzeniem i działającą zgodnie z zasadami określonymi w rozdz. 12 Programu współpracy Gminy Radomsko z organizacjami pozarządowymi na 2024 rok.

2. Złożone oferty zostaną zarejestrowane w rejestrze ofert prowadzonym przez pracownika ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

3. Pracownik ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi dokona weryfikacji złożonych ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o konkursie. 

4. Dopuszcza się możliwość wezwania oferenta do złożenia dodatkowych informacji lub wyjaśnień w ciągu 4 dni od daty otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wskazanych uchybień lub uzupełnienie ich po terminie skutkuje odrzuceniem oferty.

5.  Uzupełnieniu nie podlega treść oferty. Oferta złożona na innym niż obowiązującym druku, niekompletna lub złożona po terminie zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.

6. Oferty złożone drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.

7. Wzór karty oceny formalnej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

8.  Przy opiniowaniu ofert Komisja będzie brała pod uwagę kryteria merytoryczne określone w karcie oceny merytorycznej stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.

9. Zaopiniowanie przez Komisję złożonych ofert nastąpi w terminie do 21 dni, licząc od daty końcowego terminu składania ofert.

10. Oferta, która w ocenie końcowej osiągnęła minimum 60 % możliwych do uzyskania punktów, uzyskuje pozytywną opinię Komisji.  

11.  Ostateczną decyzję o wyborze ofert i przyznaniu dotacji oraz jej wysokości podejmuje Wójt Gminy. Od tej decyzji nie przysługuje oferentowi odwołanie.

12. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Radomsko. 

13. O wynikach konkursu zawiadamia się oferentów na piśmie oraz wyznacza termin zawarcia umowy.

V.  Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju i wysokości przyznanej dotacji w roku poprzednim.

 

     W roku 2023 gmina Radomsko realizowała zadania publiczne z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym i przyznała dotację na prowadzenie szkolenia dla dzieci i młodzieży oraz organizacji i uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym w różnych dyscyplinach sportowych, organizację ogólnodostępnych imprez sportowych i rekreacyjnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz prowadzenie działań profilaktycznych w trakcie realizacji w/w zadań - 35 000,00 zł.     

 

 VI.  Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

     Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej realizującej zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona, co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062). Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848).

      W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.

      Zadania publiczne powinny być zaprojektowanie i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze specjalnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami, jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami.

Zleceniodawca rekomenduje opisanie w składanej ofercie (w części VI) realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.

 

VII.  Informacje dodatkowe

Biorąc pod uwagę ryzyka i zagrożenia dotyczące sytuacji epidemicznej związane z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 oraz wynikającymi z tego faktu ograniczeniami, realizacja działań opisanych w ramach zadania zgłaszanego do konkursu musi uwzględniać spełnienie wszelkich aktualnych wymagań związanych z bieżącą sytuacją epidemiczną, zgodnie z obowiązującymi i systematycznie aktualizowanymi przepisami o ograniczeniach, nakazach i zakazach określonych w związku z wystąpieniem stanu epidemii w Polsce.

Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności

Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270, z późn.zm.)

Wszelkie informacje na temat konkursu można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Radomsko, ul. Piłsudskiego 34 w pokoju nr 6 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 lub telefonicznie pod numerem 44/683-27 07 wew. 103. Wzory dostępnych formularzy zostały wraz z niniejszym zarządzeniem opublikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce organizacje pozarządowe - konkursy.

 

 

                                                

 

 

 

Klauzula informacyjna RODO

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz./ UE L 119 z 4.05.2016 r. s.1) zwane dalej, „RODO” informuję, że

  • administratorem danych osobowych Oferenta jest Gmina Radomsko, ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko, tel. 44 683 27 07, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. reprezentowana przez Wójta Gminy Radomsko,
  • inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Radomsko jest Arkadiusz Zarębski: adres e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..,
  • dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu realizacji zadania,
  • w związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, dane osobowe mogą być udostępniane innych odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru danych,
  • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3,  a po ty czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa,
  • podanie danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie niezbędnym do podpisania umowy zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego,
  • dane osobowe nie będą podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, stosownie do art. 22 RODO,
  • oferent posiada:
  1. a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do udostępnionych przezeń danych osobowych,

b/ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania udostępnionych przezeń danych osobowych,

  1. c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
  2. d) prawo do wniesienia skargi do Przezesa Urzedu Ochorny Danych Osbowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczacych Oferenta narusza przepisy RODO,

9) Oferentowi nie przysługuje:

  1. a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b,d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
  2. b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO,
  3. c) na podstawie   21 RODO,   prawo   sprzeciwu    wobec     przetwarzania     danych

           osobowych.